زندگی مثل یه جعبه شکلاته. هیچ‌وقت نمی‌دونی که چی قراره گیرت بیاد!

ببینید | لذت بی‌انتها

در دنیای خوراکی‌ها چیزهای کمی می‌توانند رقیب شکلات باشند. این خوراکی حسی بیشتر از یک لذت ساده به ارمغان می‌آورد؛ شکلات منبع واقعی شادی است.
در دنیای خوراکی‌ها چیزهای کمی می‌توانند رقیب شکلات باشند. این خوراکی حسی بیشتر از یک لذت ساده به ارمغان می‌آورد؛ شکلات منبع واقعی شادی است.
کد خبر: ۱۴۲۲۵۹۶
تعداد بازدید : 11

برای جشن گرفتن این شگفتی، مردم جهان هر سال در 13سپتامبر (22شهریور) گرد هم می‌آیند تا «روز جهانی شکلات» را گرامی بدارند. این تاریخ زادروز رولد دال نویسنده مشهور کتاب کودک است که رمان نمادین «چارلی و کارخانه شکلات‌ سازی» را نوشته است.

دال از طریق این داستان کمک قابل توجهی به محبوبیت شکلات کرد و این تاریخ را برای احترام به این خوراکی شیرین مناسب‌تر کرد. البته دوستداران شکلات در تاریخ 7جولای (16تیر) نیز مراسم روز شکلات را جشن می‌گیرند. شاید به این دلیل که اختصاص یک روز در سال به این خوراکی دلپذیر برایشان کم است! فرقی نمی‌کند چه تاریخی «روز جهانی شکلات» است؛ برای لذت بردن از شکلات هر روز، روز مناسبی است.

نباید فراموش کرد که شکلات تنها یک خوراکی لذت‌بخش نیست و اگر در حد اعتدال مصرف شود فوایدی برای سلامتی نیز دارد. ب‌ویژه شکلات تلخ که سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند به بهبود سلامت قلب و خلق و خو کمک کند بنابراین در روز جهانی شکلات، اگر خود را به یک تکه شکلات تلخ با کیفیت بالا مهمان‌کردید، احساس گناه نکنید. افراد منفی‌گرا شکلات را اعتیاد‌آور می‌دانند.

علت این تصور، مواد شیمیایی موجود در آن مانند فنیل‌اتیلامین و سروتونین است که می‌تواند باعث ایجاد احساس شادی و سرخوشی شود. این ترکیبات ممکن است به احساس نیاز به شکلات برای برخی افراد کمک کند چرا که با خوردن شکلات خوشحال‌تر می‌شوند؛ احساسی که همه ما به دنبال آن هستیم. شکلات در اقتصاد جهان نیز نقش مهمی دارد و 40 تا 50 میلیون نفر در سراسر جهان برای امرار معاش خود به شکلات وابسته هستند.

•  تخمین زده می‌شود که 1.5 میلیون مزرعه کاکائو در غرب آفریقا وجود دارد.
•  70 درصد کاکائو جهان از غرب آفریقا تامین می‌شود.
•  برخی از درختان کاکائو بیش از 200 سال قدمت دارند، اما بیشتر آنها فقط برای 25 سال اول دانه‌های کاکائوی مرغوب و قابل فروش می‌دهند.
•  برای تهیه 450 گرم شکلات به 400 دانه کاکائو نیاز است.
•  هر درخت کاکائو تقریبا 2500 دانه تولید می‌کند.
•  از آنجایی که درختان کاکائو بسیار ظریف هستند، کشاورزان به طور متوسط سالانه 30 درصد محصول خود را از دست می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها